Szolgáltatási szint (SLA) felügyelet |
A M&S Informatikai Zrt. szoftverfejlesztő részlegének terméke a szolgáltatási szint felügyelet megoldás, mely alkalmas az informatikai szolgáltatási szint szerződések megsértésének kimutatására, illetve idősor analízissel a megsértés előrejelzésére.Napjainkban szinte valamennyi vállalat, szervezet nyújt valamilyen szolgáltatást ügyfelei részére. Gyártó cégek esetében pedig divatos a tevékenység kihelyezés, mely esetén kritikus a kihelyezett tevékenységek szintjének nyomon követése. Az informatikától mindkét esetben elvárt, hogy a szolgáltatást megfelelő színvonalon (rendelkezésre állással, illetve válaszidőkkel) támogassa. Számos esetben - belső elszámolással - anyagi érdeke is az IT-nek a szolgáltatási szint tartása. Az általunk kínált rendszer kézzel fogható mérőszámokon keresztül biztosítja, hogy a szolgáltatási szint változásait nyomon követhessük, illetve annak változásait idôben előre jelezhessük. Ajánlatunk nem egy konkrét alkalmazás, hanem egy alkalmazásra, Tivoli Service Level Advisor-ra épülő megvalósítási szolgáltatáscsomag, mely az IBM Value Advantage Plus (VAP) megoldásai között szerepel. Ennek keretében a Tivoli SLA szoftvert felhasználva meglévő szolgáltatási szint szerződések informatikai paramétereinek betartását tudjuk vizsgálni. Ezen paraméterek tetszőlegesek lehetnek, a gyakorlatban leginkább a válaszidőt és a rendelkezésre állást szoktuk vizsgálni. Amennyiben a cég nem rendelkezik még SLA szerződéssel, partnerkapcsolatokon keresztül az is elkészíthető. A gyakorlati életben az SLA aktuális teljesítési szintjénél sokszor fontosabb az, hogy előre lehessen jelezni annak megsértését. A rendszer erre tökéletesen alkalmas, sőt ez a fő funkciója. Az előrejelzésekhez természetesen történeti adatok szükségesek, melyek összegyűjtését rendszerfigyelő monitorokkal automatizálni lehet. Speciális monitorként tranzakció monitort javaslunk az IP alapú (elsősorban webes) rendszerek tranzakciói teljes életciklusának figyeléséhez, méréséhez. A monitorok vagy esetleg logfájlok által gyűjtött adatok egy adattárházba kerülnek, melyekből a TSLA kinyeri az adatokat és riportok, kimutatások formájában prezentálja azokat. Adatbányászati rendszerrel kiegészítve előre nem látható összefüggések feltárására is van lehetőség. Az implementációt megelőzően javasolt az oktatási szolgáltatásunk igénybevétele is. A megoldás egyedülálló technológia a sok helyen már meglévő szolgáltatási szint szerződések (SLA) pontos betartatására. Amennyiben kihelyezett tevékenységek találhatók a környezetben, akkor a rendszerrel nyomon követhető, illetve előjelezhető a szolgáltatási szint csökkenése. Számos szolgáltató cég esetében megítélésük legfontosabb kritériumai az SLA-kban találhatók, azok követése, mérése, előrejelzése az üzleti siker kritikus tényezője. |
< Előző | Következő > |
---|